MENU

Kalendář

<< březen 2024 >>
PO ÚT ST ČT SO NE
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Novinky e-mailem

Máte-li zájem o zasílání bulletinu, vyplňte Vaši e-mailovou adresu a v dalším kroku si nastavte o co máte zájem. Později se můžete kdykoliv odhlásit.

*E-mail:

Odkazy

Město Domažlice [»]
Chodské slavnosti [»]
Pohled na Domažlice
Pohled z Čerchova [»]
Svazek obcí Domažlicko [»]
Turisturaj - Plzeňský kraj [»]
Bayerischer Wald ganz oben [»]
Centrum Bavaria - Bohemia
Kudy z nudy
Český systém kvality služeb [»]


» Kultura » Koncerty KPH » Koncertní sezona KPH 2017 » Program KPH

Program KPH

 

LEDEN 2017

 

PÓDIUM MLADÝCH TALENTŮ

 

Koncert, na němž se představí mladí umělci z Domažlic a blízkého okolí, kteří se rozhodli věnovat hudbě profesionálně a po absolvování ZUŠ Domažlice pokračují ve studiu hudebních oborů na konzervatořích.

 

 

 

ÚNOR

 

I. abonentní koncert

DOMINIKA WEISS HOŠKOVÁ - violoncello

JIŘÍ HOŠEK - violoncello, klavír

 

Jiří Hošek je pokládán za jednu z nejvýraznějších postav interpretačního umění současnosti. Hru na violoncello studoval u Pravoslava Sádla na Konzervatoři v Praze (1970 - 75) a prof. Miloše Sádla na Hudební fakultě AMU. Své umění pak zdokonaloval ještě u prof. Bernarda Michelina při stáži na pařížské konzervatoři a letní akademii v Nice (1981). Jako stipendistu Českého hudebního fondu jej vedli Alexandr Večtomov a Josef Chuchro. Stal se laureátem Mezinárodní violoncellové soutěže

Pražského jara 1980, absolutním vítězem interpretační soutěže ČSR 1980. Od studentských let koncertuje v řadě evropských zemí, nahrává pro rozhlas i na trvalé nosiče zvuku. Pozoruhodně se uplatnil jako sólista i zanícený vykladač v televizních pořadech o Antonínu Kraftovi, o Davidu Popperovi a o Mikulášovi Kraftovi, z jejichž tvorby některé skladby i rekonstruoval a nově oživil. Má velmi bohatý repertoár od hudby barokní až po dnešek a je vůbec mnohostranným hudebníkem: byl koncertním mistrem Symfonického orchestru Českého rozhlasu (1991 - 96), hrál i ve filmových

rolích (režie V. Olmer), komponoval scénickou hudbu pro Divadlo na Fidlovačce, vyvíjí bohaté aktivity i v žánrech populární hudby. Působil jako docent HAMU v Praze (1994-2014), byl jmenován sólistou Českého rozhlasu. Kritika oceňuje na Hoškově hře zvláště brilantní techniku a oduševnělý výraz. Za propagaci Žižkova vyjádřenou zejména hudebním festivalem Nekonvenční žižkovský podzim, který založil a organizuje od roku 1997, byl zapsán v prosinci roku 1999 do Knihy cti městské části Praha 3. Českou violoncellovou školu reprezentoval na Pražském jaru naposledy roku 2014.

 

Dominika Weiss Hošková začala hrát na violoncello ve čtyřech letech. Po studiích na Pražské konzervatoři (prof. V. Jírovec, prof. V. Kočí) a soukromých lekcích u prof. Miloše Sádla pokračovala na Akademii múzických umění v Praze, kde absolvovala magisterské studium ve třídě svého otce doc. Jiřího Hoška. V současnosti studuje v Izraeli na Jerusalem Academy of Music and Dance (prof. Zvi Plesser - violoncello, prof. Avi Abramovic - komorní hudba). Její aktivity byly oceněny v červnu 2010 udělením Stříbrné medaile Senátu Parlamentu ČR za šíření dobrého jména a tradic České republiky ve Státě Izrael. Dominika Hošková se stala nejmladší českou účastnicí

Mezinárodní hudební soutěže Pražského jara 2000. Nadace Český hudební fond ji ocenila udělením stipendia pro nejúspěšnější studenty a v roce 2006 ji nominovala na Prémiovou listinu ČHF pro nejlepší mladé interprety. Získala absolutní vítězství ve všeoborové smyčcové soutěži "The competition in memory of David Gritz" v Izraeli a 1. cenu v "The Rose Choron Chamber Music Competition" v roce 2009. Absolovovala mistrovské kurzy u Csaby Onczay, Jeana-Marie Gamarda, Dudu Selly, Zvi Plessera, Hilela Zoriho nebo Itzhaka Perlmana. Koncertuje s předními českými a izraelskými orchestry, vystupuje na sólových recitáIech.

 

BŘEZEN

 

II. abonentní koncert

Žesťový soubor CZECH BRASS

 

Marek Zvolánek - trubka
Marek Vájo - trubka
Jiří Houdek - trubka
Lukáš Moťka - trombón
Stanislav Penk - trombón
Karel Kučera - bastrombón
Karel Malimánek - tuba

 

Žesťový soubor Czech Brass byl založen v roce 1991, tehdy nadšenými studenty Pražské konzervatoře. Původně šlo o žesťové kvinteto, které se s postupujícími hudebními nároky rozrostlo o další dva nástroje. Hlavní myšlenkou tohoto rozhodnutí bylo seskupit špičkové hráče a využít jejich kvalit. Ruku v ruce s tím začalo i rozšíření jejich repertoáru o hudbu, kterou do té doby zatím nehráli. Z tohoto důvodu vystupují na větších koncertech posíleni o kytaru a dva hráče na perkusní nástroje. Dnes můžou v podstatě splnit veškerá přání pořadatelů. Soubor Czech Brass má široký interpretační záběr. V jeho podání zaznívají skladby od renesance, přes baroko, klasicismus, romantismus až k jazzu popu, funky a filmové hudbě. Významnou měrou se zde uplatňuje i interpretace autorské hudby. Ve spolupráci s Českým rozhlasem soubor vytváří projekty nahrávek soudobé hudby, kterou komponují přední současní autoři, jak se říká tzv. na míru. V roce 2013 napsal pro soubor Czech Brass skladbu český skladatel Juraj Filas, světoznámý autor komponující často pro žesťové nástroje. Všichni členové souboru jsou lidé na svých místech. Každý ve svém profesním životě je hudební veřejností velice ceněn. Působí nejen jako orchestrální hráči, ale mají na svém kontě i bohatou sólovou a komorní činnost. Někteří jsou i pedagogové pražské Akademie múzických umění.

 

 

DUBEN

 

III. abonentní koncert

JURIJ KRUGLOV - bas

AUGUSTIN KUŽELA - klavír

 

Jurij Kruglov pochází ze Sevastopolu z Ukrajiny. Vystudoval Čajkovského hudební akademii v Kijevě, obor zpěv a dirigování. Zpěv studoval u znamenité profesorky Zacharčenko. Již za studií byl v angažmá v Malém divadle v Kijevě a poté ve Velkém Ševčenkově operním a baletním divadle. Vystupoval na operních scénách divadel v Rusku,na Ukrajině a v Bělorusku(Moskva, St.Petěrburg, Minsk, Oděsa). V roce 1989 přijal nabídku k angažmá od Národního divadla v Praze. Od té doby vystupuje jako host v ND, v divadle F.X. Šaldy v Liberci a dále v divadlech v Olomouci, Ostravě, Plzni a Brně.
V současné době působí jako sólista ve Státní opeře Praha.
Velkého úspěchu u českého publika se dočkal při ztvárnění Vodníka ve Dvořákově Rusalce. Mistrovské ztvárnění dvojrole Masetta a Komtura v Donu Giovannim, které řídil světoznámý Sir Charles Mackerass, mu vyneslo věhlas nejen v České republice, ale i mezinárodní.
Jurij Kruglov vystupoval se samostatnými koncertními recitály v mnoha zemích světa (Anglie, Austrálie, Bulharsko, Francie, Japonsko, Rusko, Řecko, Slovensko, Spolková republika Německo, Španělsko, Turecko, Tunisko, ...

Augustin Kužela pochází z Karlových Varů. Již od dětství měl to štěstí setkávat se s významnými osobnostmi našeho století. Naslouchal radám a zkušenostem mistra Arama Chačaturjana, který často navštěvoval Karlovy Vary. Na Státní konzervatoři v Praze studoval u prof. Dr. Kříže a po absolutoriu pokračoval na Akademii múzických umění v Praze u prof. Baloghové. Jako sólový klavírista vystupoval koncertně v řadě zemích Evropy (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie), v Japonsku – Tokio, v USA – New York, Chicago, San Francisco, na Tchajwanu – Taipei. Řadu nahrávek realizoval pro Český rozhlas a také pro mnichovský Bayerische Rundfunk. K jeho oblíbeným autorům patří Rachmaninov, Skrjabin, Liszt. Často spolupracuje se zpěváky při koncertech a při přípravě operních děl. Pedagogicky působí jako profesor Státní konzervatoře v Praze.

 

 

KVĚTEN

 

IV. abonentní koncert

DUO DU RÊVE
Jana Jarkovská - flétna

Bohumír Stehlík - klavír

 

V duu společně působí od roku 2011. Účastní též mistrovských kurzů, např. Forum International pour Flute et Piano v Lucembursku, Sandviken Master Classes ve Švédsku či Mezinárodní letní akademie ISA v Rakousku. Byli oceněni vítězstvími v mezinárodních soutěžích Concorso internazionale di musica „Citta di Chieri“ v Itálii (2012) a Pro Musicis International Award v Paříži (2013) a 3. cenou v soutěžích „Salieri-Zinetti“ Interantional Chamber Music Competition a Concorso Internazionale di Musica „Marco Fiorindo“ v Itálii (2014). V r. 2015 získal soubor rovněž ocenění „ISA Open Awards“ a „ISA Challenge“ za mimořádnou interpretaci skladeb B. Martinů a J. Temla v rámci mezinárodních interpretačních kurzů ISA v Rakousku.

Jana Jarkovská (nar. 1983) absolvovala Pražskou konzervatoř ve třídě prof. Jana Riedlbaucha a HAMU pod vedením prof. Jiřího Válka. V r. 2010 studovala v rámci programu Erasmus na Conservatorio di Musica „G. Verdi“ v italském Miláně ve třídě prof. Simony Valsecchi, v r. 2012 působila na téže škole jako odborná asistentka. V letech 2013 - 2015 absolvovala postgraduální interpretační program na Royal College of Music ve Stockholmu u profesora Tobiase Carrona. Od roku 2014 studuje v doktorském programu na HAMU v Praze. Vedle Dua du Reve je členkou souborů Bellatrix-Trio (flétna, violoncello, klavír) a Morgenstern Ensemble (soprán, flétna, klavír), s nímž se věnuje především soudobé hudbě.

Bohumír Stehlík (nar. 1990) vystudoval pražské Gymnázium J. Nerudy s hudebním zaměřením ve třídě Iriny Kondratěnko. Po roce na HAMU (doc. F. Malý) nastoupil v r. 2011 ke studiu na Hudebním institutu Edsberg pod Královskou hudební akademií ve Stockholmu, kde pod vedením prof. Matse Widlunda získal magisterský titul a v současné době pokračuje v postgraduálním programu. Je laureátem řady klavírních soutěží (např. Virtuosi per Musica di Pianoforte 1. cena, Concertino Praga 1. cena, Stockholm International Music Competition 2. cena). Byl oceněn rovněž mnoha stipendii, naposledy stipendiem švédské Královské hudební akademie 2015. Vedle Dua du Reve je členem mezinárodního souboru Ensemble D'Accord, který se věnuje repertoáru od klavírního tria až po kvintet.

 

 

ZÁŘÍ

 

V. abonentní koncert

MAURICE ENSEMBLE

Michaela Kapustová – mezzosoprán

Sona Vimrová – kytara

Bledar Zajmi – violoncello

MAURICE ENSEMBLE

 

Komorní soubor Maurice byl založen iniciativou předních umělců české koncertní scény s cílem propagovat a interpretovat skladby světových a českých klasických a soudobých skladatelů.

Díky pestrosti programu který nabízí a díky jeho netradičnímu složení je soubor Maurice zván na mnoho koncertů a festivalů a jeho výkony jsou vysoce oceńovany uměleckou kritikou.

Členy tohoto souboru jsou laureáty několika mezinárodních hudebních soutěži a vystupovali na různých zahraničních podii v Evropě, Americe a v Asii.

Soubor spolupracuje též s českými a mezinárodními soudobými skladateli a podílí se na interpretaci jejích skladeb na koncertních podií doma i v zahraničí.

Mezzosopranistka Michaela Kapustová ( nar. 1983 v Brně), sólistka Opery Národního divadla v Praze, v Brně a v Plzní je absolventkou Pražské konzervatoře ze třídy prof. Yvony Škvárov a zúčastnila Mistrovských kurzů u Petera Dvorského v Jaroměřicích nad Rokytnou.

Violoncellista Bledar Zajmi (1973), koncertní mistr Orchestru Opery Národního divadla v Praze se narodil v hlavním městě Albanie, v Tiraně kde se jako šestiletý začal učit hře na violoncello.

Má bohatou koncertní činnost na třech kontinentech, víc než ve 30 zemích světa, přes 15 CD jako sólista a komorní hráč a široký repertoár s hudebními díly od baroka až k soudobé hudbě.

Soňa Vimrová (1978) vystudovala Konzervatoř v Plzni a Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze ve třídě Prof. Štěpána Raka. V rámci studia získala stipendium na roční stáž do Finska (Jyvaskyla), kde ji vedl Vladimír Večtomov.

 

 

ŘÍJEN

 

VI. abonentní koncert

KATEŘINA ENGLICHOVÁ - harfa

VILÉM VEVERKA - hoboj

 

Když v roce 2005 vystoupili Kateřina Englichová a Vilém Veverka na svém prvním společném koncertě, ukázalo se, že došlo k jednomu z nejšt'astnějších hudebních spojení na české scéně. Unikátní kombinace hoboje a harfy přinesla doposud málo vídané možnosti, a to na poli komorní i koncertantní hudby. Interpreti patří ke špičce svých oborů - pro fenomenální dvojici je charakteristické, že se oba dlouhodobě prosazují také individuálně, jako sólisté. V jejich repertoáru najdeme nejvýznamnější skladby pro hoboj, harfu a orchestr předních světových autorů, jako např. W. Lutoslawski, F. Martin, A. Schnittke, I. Yun, J. Hanuš – drtivou většinu z nich provedli v české premiéře. V roce 2009 pro Supraphon nahráli (spolu s klavíristou Ivo Kahánkem) album „Risonanza“. Vilém Veverka se v roce 2015, rovněž u Supraphonu, zásadním způsobem podílel i na sólovém albu Kateřiny Englichové „Musica per arpa“ .

Společně vystoupují v řadě evropských zemí, ale také např. v Kanadě. Komplexnost obou interpretů podtrhuje právě rovněž významná činnosti na poli současné hudby. V roce 2010 společně debutovali se skladbami Isanga Yuna na festivalu Pražské jaro. O rok později pak provedli od téhož autora v Berlíně ve světové premiéře jeho „Duo – Kleines Doppelkonzert“.

Pravděpodobně jako jediní interpreti současnosti realizovali Dvojkoncert W. A. Mozarta pro hoboj (orig. flétnu), harfu a orchestr C-dur KV. 299.

Sólové nahrávky obou umělců najdeme v produkci hudebních vydavatelství Arco Diva a Supraphon.

V roce 2016 pro Supraphon nahráli první čistě samostatné album s hudbou M. Ravela, C. Debussy, respektive českého žijícího klasika, Luboše Sluky, které reprezentuje to nejzásadnější z jejich současného repertoáru.

 

 

LISTOPAD

 

VII. abonentní koncert

DVOŘÁKOVO KLAVÍRNÍ KVARTETO

Slávka Vernerová - Pěchočová - klavír

Helena Jiříkovská - housle

Petr Verner - viola

Jan Žďánský - violoncello


Obsazení Dvořákova klavírního kvarteta vykrystalizovalo z osobností, které jsou spjaté předchozími komorními zkušenostmi. S cellistou Janem Žďánským hrála Slávka Pěchočová v triu IUNO od roku 1999, již za dob studií na AMU. Tato spolupráce pak pokračovala v rámci nahrávání kompletního komorního díla Leoše Janáčka (2005 - 2007).

Následovalo umělecké setkání klavíristky Slávky Pěchočové s houslistou a violistou Petrem Vernerem v červenci 2009. Shodou okolností právě v obsazení klavírního kvarteta. Záhy spolu založili komorní duo Spring  a od té doby se věnují komorní hudbě společně. Zajímavým impulzem bylo přání profesora Cyrila Höschla slyšet ve špičkovém českém obsazení Schubertův kvintet "Pstruh", který provedli spolu s Bohuslavem Matouškem, Michalem Kaňkou a Pavlem Nejtkem. Následovala četná spolupráce s dalšími skvělými umělci. Například s Janem Talichem, Ludmilou Peterkovou, Pavlem Vernerem, Martinou Bačovou, Tomášem Jamníkem či Alžbětou Vlčkovou.

Upřímné přání Spring Dua založit větší stabilní soubor a řada podnětů stran dramaturgie koncertů dala vzniknout klavírnímu kvartetu s počátečním obsazením: Slávka Vernerová-Pěchočová klavír, Jana Vonášková-Nováková housle, Petr Verner viola a Jan Žďánský violoncello. V červenci 2016 došlo z rodinných důvodů k výměně primária a členem kvarteta se stala houslistka Helena Jiříkovská.

Ansámbl z počátku vystupoval pod názvem Spring Piano Quartet. Následně kvarteto obdrželo laskavé svolení k užívání Dvořákova jména od přímého potomka skladatele, pana Antonína Dvořáka III. Vzápětí název schválila i  Společnost Antonína Dvořáka.

Velký dík za vznik Dvořákova klavírního kvarteta patří uměleckým garantům kvarteta, profesoru Ivanu Moravcovi a mistru Václavu Hudečkovi.

 

 

PROSINEC

 

VIII. abonentní koncert

Z NEBE POSEL VYCHÁZÍ

MUŽSKÉ VOKÁLNÍ KVARTETO Q VOX & MAGDALENA MÚČKOVÁ - cimbál

 

Mužské vokální kvarteto Q VOX bylo založeno v roce 1997 čerstvými absolventy JAMU v Brně.
Jejich působení v hudbě je velmi široké (zpěv ansámblový, sborový, sólový koncertní i operní, dirigování, hudební aranžmá, pedagogická práce, …).
Repertoár ansámblu zahrnuje a cappella zpívané skladby napříč žánry i staletími od středověku po nejžhavější současnost.

Dalším směrem, kterým se Q VOX vydává, jsou jevištní projekty, například humorně scénický žert Kocourkovský Kabaret z Kufru (2006), což je pocta legendárnímu Pěveckému Sdružení Učitelů Kocourkovských s texty V+W v režii Magdaleny Švecové.

A dále hudebně scénická koláž Český Orloj/Cesta Poutníka (2011), spojující hudbu Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů s verši Karla Šiktance v režii Tomáše Pilaře. Na tomto projektu s Q VOXem vystupují stálí spolupracovníci, cimbalistka a zpěvačka Magdalena Múčková a varhaník Martin Jakubíček, s nimiž Q VOX připravil i program Kvítí Milodějné (2014), kde je Leoš Janáček představen nejen jako skladatel, ale též sběratel lidových písní a nejnověji Hvězda Betlémská aneb Pastýřské koledování (2016), což je hudební koláž složená z moravských lidových písní sebraných Františkem Sušilem, pastýřské mše Josefa Schreiera a ze skladeb českého baroka.

Q VOX také pravidelně spolupracuje s dirigentem a aranžérem Milošem Machkem a předními českými symfonickými orchestry (filharmonie v Brně, Zlíně, Hradci Králové, Olomouci, Ostravě, Teplicích a Karlových Varech) – programy In the Steps of Gospel (2007), Pink Floyd Night (2010), Symphonic Queen (2011), Beatles Mania (2013), Rolling Rock (2015), Christmas Dreams (2016).

Q VOX pravidelně koncertuje po celé České republice na samostatných koncertech i v rámci hudebních festivalů (např. Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Mitte Europa, Zlatá Praha, Moravský podzim, Pražské hudební slavnosti, Svatováclavské hudební slavnosti, Velikonoční festival duchovní hudby Brno, Expozice nové hudby, Mahler – Jihlava, Haydnovy hudební slavnosti, Forfest Kroměříž, aj.). V zahraničí zatím vystoupil na Slovensku, v Polsku, Francii, Holandsku, Německu, Estonsku a Izraeli.
Od roku 2010 je také organizátorem a garantem hudebního festivalu VOCAL FEST BRNO.

Magdalena Múčková byla v muzikální a muzikantské rodině od dětství směřována k hudbě a zpěvu. Absolventka brněnské konzervatoře, obor hra na cimbál. Už za studií začala spolupracovat s BROLNem, jako cimbalistka a zpěvačka zde působila až do zrušení orchestru v r. 1993. Několik let působila jako hudební dramaturg v brněnském studiu České televize, pravidelné pořady pro Českou televizi a Český rozhlas dnes připravuje jako externistka. Od roku 2009 připravuje a uvádí pravidelné folklorní pořady na TV NOE. Na Základní umělecké škole ve Veselí nad Moravou učí hru na cimbál. V roce 1988 se podílela na založení strážnické cimbálové muziky DANAJ, kde hraje na cimbál, zpívá a jejíž je zároveň uměleckou vedoucí. Magdalena Múčková získala v roce 2003 jako nejvýraznější sólová folklorní zpěvačka prestižní ocenění FOSKAR. Příležitostně spolupracuje také s jinými tělesy (Technik, Hradišťan, OĹUN). Jako autorka, dramaturgyně, výtvarnice nebo interpretka se podílela na více než dvaceti hudebních nosičích. Více než deset let je členkou programové rady MFF Strážnice, dramaturgyní a autorkou pořadů (pořady Písničky z malířovy palety (2002) a Písňovou zaradou (2008) získaly hlavní cenu MFF Strážnice). Samostatně nebo s muzikou Danaj tvořila součást kulturního programu na letních olympijských hrách v Athénách, koncertovala v Číně, Nigérii, Bejrútu a dalších zemích.